Ik ben nu een maand gestopt met de pil maar wil weer beginnen. Wanneer moet ik beginnen?

Mijn lichaam is nu nog vol op bezig met ontwennen van de pil, waardoor ik dus ook nog niet ongesteld ben geworden. Dat had vorige week moeten gebeuren.
Moet ik nu met het beginnen wachten zodra ik weer ongesteld word of kan ik gewoon vandaag weer beginnen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
23.3K

Antwoorden (7)

Volgens mij kun je er gewoon mee beginnen wanneer je wilt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet weer beginnen op de eerste dag dat je ongesteld wordt, net zoals je voor het eerst begonnen bent. Maar het beste kun je de huisarts even bellen. Dan weer je het zeker
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lees de bijsluiter van je pil. Bij de meeste moet je weer beginnen op de 1ste ongesteldheidsdag. Ik doe dit wel vaker (stoppen) en het komt altijd wel weer goed. Een stopweek is eigenlijk iets europees. In amerika doen ze dit allang niet meer. Die slikken gewoon de pil door zonder stopweek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk is het in Amerika gebruikelijk om pilstrips met 28 pillen te hebben, met 21 actieve pillen en 7 suikerpillen. In de week van de suikerpillen is er wel een onttrekkingsbloeding, die pillen zijn er dus voor bedoeld om de gewoonte van dagelijks een pil te slikken niet te onderbreken. Maar in feite is het gewoon een stopweek. Wel klopt het dat een stopweek eigenlijk niet nodig is.
Het is idd het beste als je weer begint op de eerste dag van je menstruatie. Maar als je op een zaterdag begint met de strip, zul je nooit in het weekend ongesteld zijn. Is mischien wel een groot voordeel als je overweegt het dus weer te gaan slikken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je wilt dat de pil direct weer beschermt tegen zwangerschap, dan moet je inderdaad wachten tot je volgende menstruatie en op de eerste dag beginnen.

Je kunt ook nu beginnen, maar ga er dan van uit dat je pas beschermd bent als je aan de tweede strip begint.

Toegevoegd na 14 uur:
Persoonlijk zou ik trouwens direct weer beginnen. Als je stopt met de pil kan het zomaar een paar maanden duren voordat je eigen cyclus weer op gang komt. Als je direct weer begint, weet je in ieder geval waar je aan toe bent: nog één maand niet beschermd, daarna weer gewoon wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is t de bedoeling om zwanger te worden ?
zo nee waarom stop je dan zomaar met de pil?
hij is niet betrouwbaar als je em maar slikt en stopt waneer je zin hebt zie bijsluiter !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is geen antwoord, maar een reactie. En inderdaad een voorbarige conclusie. Je weet niet eens of ze überhaupt seks heeft, of dat ze geen andere voorzorgsmaatregelen neemt als ze wel seks heeft.
Wanneer je weer ongesteld wordt! Dit staat ook inde bijsluiter van het medicijn